Įmonės naujienos

Į pradžią > Įmonės naujienos > Jurbarke diskutuota apie laivybą Nemunu
Jurbarke diskutuota apie laivybą Nemunu

Jurbarko viešojoje bibliotekoje vykusioje konferencijoje diskusijoje „Koks mūsų Nemunas ir gyvenimas Panemunėse?“ VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas  pristatė pranešimą apie laivybos Nemuno upe atgaivinimą.

Nors šiuo metu aktyviai siekiama atgaivinti tiek keleivinę, tiek krovininę laivybą, tačiau pranešimo metu buvo koncentruotasi į krovininės laivybos plėtojimą. Tai ypač aktualu Jurbarko rajonui.

Jurbarko vidaus vandenų uostas, Marvelės krovininė prieplauka, Kauno žiemos ir Uostadvario vidaus vandenų uostai yra tinkami krovininei laivybai ne tik savo infrastruktūra, bet ir lokacija.

Pagrindinės planuojamos krovinių rūšys yra grūdai, žvyras, kroviniai konteineriuose, stambiagabaričiai kroviniai. Upinė laivyba, kaip pigesnė logistikos alternatyva ypač patraukli grūdų augintojams, kuriems nemažą grudų kainos dalį sudaro pervežimo kaštai.  Tiek iš Kauno, tiek iš Jurbarko Nemunu kroviniai gabenami tiesiai į Klaipėdos jūsų uostą.

Jurbarko uostas taip pat patrauklus ir kaip laivų žiemojimo, jų remonto vieta.

Gabenant krovinius baržomis tonkilometriui suvartojama tik apie 17% kelių transporto ir 50% geležinkelių transporto suvartojamos energijos. Tačiau krovinių gabenimas vidaus vandens kelias – ne tik ekonomiškiausias logistikos būdas, bet reikšmingas ir dėl savo teigiamo poveikio aplinkai. Jo tarša – 2.5 karto mažesnė nei automobilių transporto. Perkėlus krovinius į upes, mažinamas kelių apkrovimas, triukšmingumas bei sprendžiamos grūsčių problemos.

Krovininė laivyba Nemunu atgaivinta šiemet, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos operuojamoms baržoms pradėjus gabenti krovinius maršrutu Kauno Marvelės uostas-Klaipėdos jūrų uostas-Kauno Marvelės uostas.

20190423-DJI_0541 copy
Atnaujinta : 2019-06-25

Turite mums klausimų?

Susisiekite

Mums svarbi Jūsų nuomonė!

Anketa