Vidaus vandenų krovininė logistika

Krovinių pervežimai

AB Vidaus vandens kelių direkcija organizuoja krovinių pervežimus pagal klientų poreikius. Krovinius gabename vidaus vandenų keliais maršrutu Kaunas Klaipėda Kaunas.
Pervežimo paslaugų plėtros tikslai
  • Tapti pagrindiniu transporto koridoriumi krovinių gabenimui tarp Kauno ir Klaipėdos jūrų uosto.
  • Aptarnauti vidurio Lietuvos regioną ir krovinių srautus į / Klaipėdos jūrų uosto.
  • Plėtoti krovinių vežimo veiklą, įtraukiant vis daugiau vidaus vandenų kelių (Neris, Nevėžis, Nemuno upė (Kauno HE Druskininkai)).
  • Tarptautinių krovinių gabenimo projektų įgyvendinimas.
Privalumai: Ekologija
Vidaus vandenų transportas viena ekologiškiausių transporto rūšių, kurių vežant krovinius sunaudojama mažiau degalų nei kelių transportu. Gabenant krovinius vidaus vandenų laivais CO2 emisija mažesnė beveik 5,5 karto, o pagrindinių kenksmingų medžiagų azoto oksidų ir kietųjų dalelių atitinkamai beveik 7 ir 9 kartus, lyginant su autotransportu.
Privalumai: Ekonomija
Vidaus vandenų transportas viena ekonomiškiausių transporto rūšių. Vidaus vandenų transportas padeda sutaupyti dėl oro taršos, klimato kaitos, triukšmo, buveinių pažeidimų ir spūsčių. Vidaus vandenų transportas padeda spręsti visas šis problemas kartu leisdamas sutaupyti.

Negabaritinių ir specializuotų krovinių pervežimai

Negabaritinis arba sunkiasvoris krovinys tai krovinys, kurio tūrio ar svorio parametrai viršija maksimaliai leidžiamus bei numatytus transportavimo metodams (sausumos keliams, geležinkeliams, aviacijai). Negabaritinių ir specializuotų krovinių pervežimas vidaus vandenų transportu leidžia išvengti apribojimų dėl tūrio ar svorio. Vidaus vandenų keliais ir laivais galima gabenti praktiškai bet kokio tūrio ar svorio krovinius.
Negabaritinių ir specializuotų krovinių pervežimas sudėtingas procesas, reikalaujantis technikos, leidimų, išankstinių susitarimų, tarptautinių reikalavimų ir ekspertų žinių. AB Vidaus vandens kelių direkcija turi didelę patirtį organizuojant negabaritinių ir specializuotų krovinių pervežimus.
Norit išsiaiškinti technines galimybes ar pasidomėti krovinių gabenimo galimybėmis prašome kreiptis į AB Vidaus vandens kelių direkcija specialistus.

Įgyvendinti projektai

Naujųjų 400/330 kV galios autotransformatorių kelionė prasidėjo „General Electric“ gamykloje Gebzėje, Turkijoje, pagaminti įrenginiai buvo nugabenti į Derindžės uostą ir, pakrauti į laivą, iki Lietuvos keliavo daugiau nei 7000 km per Viduržiemio jūrą, Atlanto vandenyną ir Baltijos jūrą.
Atplukdyti į Klaipėdą autotransformatoriai buvo pakrauti į baržas Klaipėdos konteinerių terminale.
AB Vidaus vandens kelių direkcijos barža atplukdė autotransformatorius Kuršių mariomis ir Nemunu iki Kauno Marvelės tarptautinio krovinių uosto.
Kaune 164,5 tonas sveriantys įrenginiai buvo perkelti ant 39 m ilgio vilkikų ir specialios platformas sąstato, kuris padedamas dar vieno vilkiko, nugabeno krovinį į Alytaus rajone esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį.
Kadangi visi transformatoriai atvyko skirtingu laiku, buvo atlikti skirtingi plaukimai su vidaus vandenų laivais.
Krovinio maršrutas: Turkija (Gebzė) Lietuva (Alytus)
Krovinio išmatavimai:
Plotis 5 750 mm
Aukštis 4 450 mm
Ilgis 10 200 mm
Svoris 164 500 kg
11/05/2021 I-asis autotransformatorius.
09/06/2021 II-asis autotransformatorius.
07/08/2021 III-asis autotransformatorius.
Bendrasis svoris 493 500 kg.

 

Nerūdijančio plieno talpų kelionė prasidėjo „Astra“ gamykloje Alytuje, Lietuvoje, pagamintos talpos buvo nugabentos į Kauno Marvelės tarptautinį krovinių uostą ir pakrauti į AB Vidaus vandens kelių direkcijos baržą.
AB Vidaus vandens kelių direkcijos barža atplukdė krovinį Nemunu ir Kuršių mariomis iki Klaipėdos konteinerių terminalo.
Klaipėdos konteinerių terminale krovinys buvo perkrautas į jūrinį laivą ir išgabentas į Talino uostą, Estijoje.
Krovinio maršrutas: Lietuva (Alytus) Estija (Talinas)
Krovinio išmatavimai:
I-oji talpa:
Plotis 6 604 mm
Aukštis 6 647 mm
Ilgis 12 150 mm
Svoris 16 656 kg
II-oji talpa:
Plotis 5 214 mm
Aukštis 5 475 mm
Ilgis 12 378 mm
Svoris 11 650 kg
III-oji talpa:
Plotis 5 214 mm
Aukštis 5 475 mm
Ilgis 12 378 mm
Svoris 11 650 kg
Bendras svoris 39 956 kg.