A

Nemuno modernizacijos projektas apdovanotas Europos burės 2023 konkurse

Nemuno laivybos kelio modernizacijos projektas už investicijas į darnią aplinką apdovanotas „Europos burės 2023“ konkurse! Vidaus vandens kelių direkcija didžiuojasi atvėrusi vartus krovininei, keleivinei, pramoginei laivybai ir gavusi įvertinimą.

2023 m. lapkričio 28 d. „ES+U“ konferencijoje LR Finansų ministerija apdovanojo didžiausią vertę kuriančius Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojamų projektų vykdytojus tradicija tapusiame ir penkioliktus metus vykstančiame „Europos burės“ konkurse. Daugiau nei 130 projektų buvo pristatyti tiek ekspertų komisijos, tiek ir visuomenės vertinimui.

Už investicijas į darnią aplinką svarbiausią apdovanojimą atsiėmė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius V.Vinokurovas.

„Nemuno laivybos kelio modernizacijos projektą vadinu „proveržis 1.0“ – sukurtos sąlygos naujai transporto rūšiai. Be automobilių kelių, be geležinkelių kelių, Lietuva jau turi galimybę krovinius gabenti ir vandens kelių autostrada Nemunu. NemunasLines reguliari krovininė laivyba Kaunas-Klaipėda-Kaunas startavo iškart nuo projekto įvykdymo. VVKD visus kviečia naudotis vandens keliais ir palaikyti proveržį, kurį vadinu 2.0 – 100 procentų elektrinio laivyno sukūrimą krovinių gabenimui. Vandens kelių naudojimas yra ženkliai pigesnė, efektyvesnė ir poveikį aplinkai mažinanti krovinių gabenimo alternatyva krovininiam kelių transportui“ – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

2021 metais Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo Europos Sąjungos finansuojamas Nemuno vandens kelio strateginis projektą, kurio tikslas esmingai pagerinti laivybos sąlygas Nemuno upėje. Šių metų vasaros pabaigoje projektas įvykdytas – modernizuotas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas  nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai visu laivybos sezonu. Visame šiame ruože sukurtos reikiamos sąlygos laivybai visu navigacijos laikotarpiu.

Tvarkant Nemuno vagą, iš viso pastatyta ar rekonstruota 553 bunos – jų pagalba Nemuno vanduo pats valo ir tiesina vagą, taip sukurdamas didesnį  gylį  laivakelyje. Šis projektas iš tiesų išskirtinis savo apimtimi – bunų statybai panaudota statybinių medžiagų, kurių svoris – apie 765 tūkst. tonų. Palyginimui – panašiai sveria 11 tūkst. geležinkelio vagonų. Viso projekto metu pastatytų bunų ilgis siekia beveik 30 km.

Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Vidaus vandens kelių direkcija jau pernai sulaukė laivavedžių pastebėjimų apie teigiamus pokyčius modernizuotuose Nemuno kelio ruožuose. Laivyba upėje  patogesnė – bunos jau reguliuoja upės vagą, ji yra kur kas gilesnė, o laivakelis tiesesnis.

Hidrografijos specialistai sako, kad teigiamas bunų poveikis bus labiausiai jaučiamas po kelerių metų, kuomet susiformuos bunomis reguliuojamas laivakelis – jis taps dar gilesnis ir tiesesnis, o nusistovėjęs nešmenų judėjimas padės formuotis siauresnei vagai, reikės mažiau prižiūrinčių žmonių darbo.

2023-11-29 /