A

Krovinės laivybos pradžia – Nemuno linija

Vidaus vandens kelių direkcija jau yra sudariusi rimtus susitarimus su krovinių vežėjais. Jų susidomėjimas yra didžiulis, nes vandens keliais galima plukdyti bet kokios rūšies krovinius. Didžiausia ekonominė nauda yra transportuojant nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius krovinius. Vandens kelių naudojimas yra ženkliai pigesnė, efektyvesnė ir poveikį aplinkai mažinanti krovinių gabenimo alternatyva krovininiam kelių transportui.

2021 m. birželio mėn. Europos Komisija pateikė 35 punktų veiksmų planą, skirtą padidinti vidaus vandens kelių transporto vaidmeniui Europoje. Pagrindinis uždavinys yra  perkelti daugiau krovinių per Europos upes ir tokiu būdu palengvinti perėjimą prie nulinės emisijos tikslo iki 2050 m.

AB „Vidaus vandens kelių direkcija“ vadovas V. Vinokurovas teigia, jog visi minėti veiksniai pasikeitė pastaraisiais metais ir vidaus laivybos proveržis įvyko. Pasak vadovo, dabar vidaus laivyba išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir asmenų sužino apie naujas galimybes, imasi dalyvauti laivyboje, „užsisuka“ ekonominiai procesai, tai tampa ankstinu direkcijai toliau planuoti projektus, atitinkamai tai skatina privačias investicijas.

2023-09-21 /