A

Energetikos kroviniai Nemunu atplukdyti iš Klaipėdos jūrų uosto

Alytaus pastotei skirtas sinchroninis kompensatorius rugpjūčio 29 d. buvo pakrautas į Vidaus vandens kelių direkcijos operuojamą baržą ir kitą dieną išplaukė iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto į Uostadvario uostą. Toliau barža tęsė kelionę Nemunu pro Jurbarką iki Vilkijos, o penktadienį dieną pasiekė Marvelės krovininę prieplauką Kaune. Maršruto vandens kelio ilgis – apie 265 km.

Kaune daugiau nei 460 tonų sveriantis įrenginys iškrautas Marvelės krovininėje prieplaukoje ir saugomas, kol bus užbaigti transportavimui keliais numatyto maršruto paruošimo darbai. Nuo Marvelės iki Alytaus pastotės sinchroninis kompensatorius bus gabenamas sausuma, specialiai tokio krovinio transportavimui paruoštu maršrutu.

Krovinio plukdymas Nemunu iki Kauno buvo pasirinktas dėl kelių priežasčių: krovinio svorio bei gabaritų, krovinio pristatymo, greičio, ir ženkliai mažesnio poveikio aplinkai. Tokio svorio ir gabaritų krovinio transportavimas sausumos keliais, dėl poreikio įvertinti ir sustiprinti esamą kelių infrastruktūrą būtų sudėtingesnis ir truktų ilgiau.

„Didelių gabaritų įrenginių transportavimo vandens keliais patirties turime iš anksčiau – 2021-aisiais analogišku maršrutu gabenome tris „LitPol Link“ jungties išplėtimui būtinus autotransformatorius. Dėkoju visiems kolegoms, institucijoms, logistikos ir kitiems partneriams už sklandų bendradarbiavimą, vieningai dirbant dėl Lietuvos energetinės nepriklausomybės. Siekiant užtikrinti gyventojų, darbuotojų ir krovinio saugumą, noriu paprašyti gyventojų nesibūriuoti šalia kelių ir stebėti šią įspūdingą kelionę iš toliau.“ – sako Rokas Masiulis, „Litgrid“ vadovas.

2023 m. rugpjūčio 27 d. Klaipėdos jūrų uostą pasiekę sinchroniniai kompensatoriai. Sinchroninis kompensatorius – tai prie elektros perdavimo tinklo prijungtas galingas, didelės masės besisukantis elektrinis variklis, galintis kaupti sukimosi energiją ir esant reikalui būti panaudotas generatoriaus režimu. Jis padeda stabilizuoti elektros sistemos dažnį ir padidina tinklo dinaminį stabilumą: sumažina įtampos kryčius trumpųjų jungimų metu, užtikrina inerciją, kompensuoja reaktyviąją galią.

„Didžiuojamės galėdami gabenti „Litgrid“ svarbius krovinius vandens keliu VVKD baržomis Nemunu. Kiekvienas unikalus krovinys reikalauja preciziško planavimo ir aukšto visų bendradarbiaujančių šalių profesionalumo. Vandens transportas – strategiškai svarbi šalies transporto arterija ir alternatyva sausumos keliams, ekologiškiausias, praktiškai nulinio avaringumo, neriboto pralaidumo galimybių ir ekonomiškai naudingiausias. Mūsų neriboja nei dydžiai, nei svoriai, tad tai puiki alternatyva stambiagabaritinių ir nestandartinių krovinių gabenimui. Vakarų Europoje vandens transportas – tai plačiai išvystytas krovinių gabenimo būdas, gamtą tausojantis, ekologiškas ir daug pigesnis nei pervežimas keliais, ” – sako Vladimiras Vinokurovas, AB Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.

2023-09-06 /