2023 m. gegužės 19 d. Vidaus vandens kelių direkcija generalinis direktorius V. Vinokurovas jūrinio verslo ir politikos forume LR Seime pristatė pranešimą – Lietuvos vandens keliai jūriniame kontekste.
Tikslas – gabenti krovinius vandens keliu tarp didžiausių miestų su nulinės emisijos laivais. Europos investicinis bankas kartu su EIB Advisory HUB jau atliko krovinių gabenimo elektriniais laivais galimybių studiją Kaunas-Klaipėda maršrutu. Sąnaudų palyginimas kelių transportu ir intermodaliniu transportu labai aiškus – vidaus vandens transporto sąnaudos beveik dvigubai mažesnės vienam t/km. Šią praktiką taiko visos šalys Europoje, turinčios vidaus vandens kelius.
„Esu įsitikinęs, kad Lietuvos vidaus vandens keliai turi būti jūrinio uosto tęsinis. Apie 70 % krovinių Kaunas- Klaipėda turi keliauti Nemunu, renkantis klimatui palankų kursą, investuojant į žaliąją laivybą ir taupant CO ². Ačiū ekspertams už palaikymą! Logistikos grandinėms tampant tvaresnėms, pažangūs sprendimai integruojami į vieną grandinę duos maksimalią naudą. Vandens transportas yra ekologiškiausias, nesukeliantis avarijų, neribotų galimybių, be to, ekonomiškiausias iš visų transporto rūšių” – VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.