2023 m. rugsėjo 19 d. Vidaus vandens kelių direkcijai pasirašius trišalę bendradarbiavimo sutartį su Alytaus miesto ir rajono savivaldybėmis, iškart pradėti vandens kelio valymo darbai. Darbai vykdomi šviesiuoju paros laiku vidaus vandens transporto priemone – savaeige žemsiurbe (žemkase) „Nemunaitis“ ir šią priemonę aptarnaujančiu laivu. Taip pat pasitelkiama sausumos technika – ekskavatorius. Planuojama darbus vykdyti iki metų pabaigos, o jeigu upė neužšals – darbai bus tęsiami nepertraukiamai.
Laivybai ruošiamas 23 km. ilgio ruožas vandens kelio Nemune ties Alytumi. Atlikus batimetrinius matavimus, minėtoje atkarpoje nustatyta 16 seklių upės atkarpų, kurias būtina išvalyti iki vandens keliui tinkamų gylio parametrų. Numatytas laivakelio plotis 20 m., gylis esant minimaliam vandens lygiui upėje ne mažiau 0,75 m. Bendras preliminarus grunto kiekis, kuris turės būti pašalintas iš vandens kelio zonos, siekia 48 tūkst. kubinius metrus.
Rudens pradžioje darbai pradėti ties Radžiūnais, Alytaus r. Šio ruožo problematika yra tokia, kad upė ne tik sekli, bet ir akmeninga. Laivakelio zonoje atskiri akmenys yra tiesiog iškilę virš upės dugno, todėl būtina atlikti ne tik įprastus seklumų šalinimo darbus žemsiurbe grunto siurbimo būdu, tačiau reikia ir kasimo priemonių. Jau yra pašalintos 5 seklumos Alytaus rajonui priklausančiuose upės ruožuose (iš viso pašalinta virš 8 tūkst. m3 grunto), įpusėję valymo darbai ties Alytaus miesto prieplauka (pašalinta daugiau kaip 2 tūkst. m3 grunto). Šiuo metu valymo darbai vyksta Alytaus rajone esančiame upės ruože tarp Radžiūnų ir miesto ribos, iki kurios dar yra 4 upės ruožai, kuriuos būtina išvalyti pašalinant seklias vietas.
Po darbų užbaigimo Vidaus vandens kelių direkcija įsipareigoja pradėti eksploatuoti visą sutvarkytą ruožą: jį ženklinti bujais, pagal poreikį atlikti pakartotinius valymo darbus, stebėti gylius, skelbti atnaujintą gylių informaciją ir kt. Planuojama, kad jau 2024 m. vasarą laivai galėtų saugiai plaukioti Nemuno upe nuo Radžiūnų iki Rumbonių. Vidaus vandens kelių direkcija pasiruošusi atlikti visus vandens kelių atvėrimo darbus, siekia sukurti laivybos sąlygas šiuo metu dar neeksploatuojamuose, bet laivybai patraukliuose keliuose, kur dar niekada nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai, tokiu būdu padidinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį. Esminis yra finansavimo klausimas, nors būtent vandens kelių įrengimo kaina yra ženkliai pigesnė lyginat su sausumos keliais.