Birštone, ties stacionare prieplauka, Nemuno upės valymas baigtas šių metų birželio mėnesio pabaigoje. Vidaus vandens kelių direkcijai atlikus valymo darbus suformuotas 30 m pločio ir apie 1,5 m gylio praplaukimas pagal prieplauką, pagerintos laivybos sąlygos. Užbaigus Nemuno upės atkarpos ties Birštonu valymo darbus, laukiama daugiau laivų ir turistų.
Problema atsirado prieš daugiau nei 10 metų, kai sąnašos suformavo seklumą prie Birštono stacionarios prieplaukos ir jos naudojimas tapo apsunkintas – didesni laivai negalėjo įplaukti į prieplaukos akvatoriją ir švartuotis prie prieplaukos krantinės. Tai galėjo atlikti tik mažų matmenų ir mažos grimzlės laivai. Nebuvo ir praplaukimo pagal prieplauką, kur susiformavęs „užutekis“. AB Vidaus vandens kelių direkcija Nemuno aukštupyje darbus atliko su specialia įranga – žemkase/žemsiurbe, skirta vagos valymo darbams sekliuose vandenyse. Sąnašų šalinimo darbai pradėti iš aukštutinės pusės, sujungtas išplaukimas iki pagrindinio vandens kelio. Sąnašinis gruntas gruntolaidžio pagalba piltas ant seklumos viršaus ir kitoje seklumos pusėje. Toks sąnašų supylimo būdas neuždarė pagrindinio laivakelio, netrukdė laivybai, laivai visų darbų metu galėjo laisvai juo praplaukti.
„Vidaus vandens kelių direkcijos tikslas pagerinti laivybos sąlygas eksploatuojamuose ir intensyviai laivybai naudojamuose keliuose, kur nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai ir didinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį, atverti Nemuną nepertraukiamai laivybai visu upės ilgiu Lietuvos teritorijoje. Mes esame pasiruošę atlikti visus vandens kelių atvėrimo darbus. Esminis yra finansavimo klausimas, nors būtent vandens kelių įrengimo kaina yra ženkliai pigesnė lyginat su sausumos keliais. Laivyba akivaizdžiai populiarėja, tai tiesiogiai siejasi su gerėjančiomis sąlygomis vandens keliuose, kuriamais uostais ir kita infrastruktūra. Pastaruoju metu įsibėgėję projektai suteikia pagrįstą viltį netolimoje ateityje išvysti Nemune pramoginę laivybą tokio intensyvumo, kokia ji vyksta kitose Europos didžiosiose upėse“, – ateities planais dalijasi Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Krantinėje ties Birštonu įrengtos penkios viešosios pontoninės ir viena stacionari prieplauka, savivaldybė dar šį sezoną planuoja pastatyti specialius ženklus ir lenteles su naudojimosi instrukcijomis, kad viešąsias prieplaukas būtų galima atskirti nuo privačių. Pontoninės prieplaukos naujajam laivybos sezonui jau įkeltos ir paruoštos naudojimui.
Laivybos sezonas Nemune įsibangavęs. Birštone vyksta reguliarūs keleivių plukdymai pramoginiais laivais. Dviejų aukštų laivas „Justina“ siūlo ekskursijas Nemunu ir Verkne apžiūrint konglomerato uolą „Ožkų pečius“. Pramoginis laivas – namelis „Upinis“ plaukia įvairiomis progomis ir per asmenines šventes, jame galima nakvoti, gėrintis puikiais Nemuno vaizdais. Upe maršrutu Birštonas-Prienai kursuoja keleivinis laivas „Algirdas“, iš Kauno į Birštoną keleivius plukdo keleivinis laivas „Nemunas“. Vyksta pažintiniai kruizai aplink kurortą, į Prienus bei Kauną. Poilsiautojų ir gyventojų patogumui veikia keleivinis keltukas „Birštonas“, laukiantis visų norinčių persikelti per Nemuną ir susipažinti su kita kurorto puse.