„Vidaus laivyba išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir asmenų sužino apie naujas galimybes, imasi dalyvauti laivyboje, „užsisuka“ ekonominiai procesai“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.
Vidaus vandens kelių direkcija yra sudariusi susitarimus su užsakovais dėl krovinių gabenimo Nemunu. Vandens keliais galima plukdyti bet kokios rūšies krovinius. Didžiausia ekonominė nauda yra transportuojant nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius krovinius. Vandens kelių naudojimas yra ženkliai pigesnė, efektyvesnė ir poveikį aplinkai mažinanti krovinių gabenimo alternatyva krovininiam kelių transportui.
650 tonų sveriantis UAB „Kaunas Metal“ armatūros krovinys pakrautas Klaipėdos jūrų uoste KLASCO krovinių terminale į Vidaus vandens kelių direkcijos baržą ir 2023 m. spalio 16 d. atplukdytas į Kauno žiemos uostą. Bendradarbiaujančios šalys numato reguliarius krovinių reisus Nemunu.
“KM Steel Service (Kaunas Metal UAB), tiekdama plieno gaminius savo klientams visoje Šiaurės Europoje, nuolat skatina tvarius sprendimus. Tai apima įvairius aspektus įmonės veikloje, pradedant tiekėjais ir baigiant mūsų pačių gamyba bei logistine sistema. Stengiamės optimizuoti krovinių maršrutus, naudoti aplinkai draugiškas transporto priemones ir sumažinti CO2 išmetimą.
Kalbant apie energijos sąnaudas vienai tonai krovinio, vidaus vandenų transportas išskiriamas kaip vienas iš efektyviausių transporto būdų, todėl pasirinkome transportuoti žaliavas Nemunu nuo Klaipėdos uosto į mūsų gamyklą Kaune. Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti su patikimais partneriais VVKD ir KLASCO, kurie užtikrina šias galimybes Lietuvoje. Tai atneša ekonominę naudą ne tik mūsų verslui, bet ir turi reikšmingą ekologinį poveikį, prisidedant prie mažesnio apkrovimo Lietuvos kelių sistemai.” – sako KM Steel Service vadovas Robertas Buckus.