2022 m. gruodžio 8 d. akcinės bendrovės Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos darbų vadovas S. Kasputis pristatė pranešimą Kauno kolegijos organizuotame logistikos forume, kviečiančiam diskutuoti apie pokyčius, iššūkius ir ateities tendencijas. S. Kasputis pasidalino įžvalgomis ir patirtimis, jog vidaus vandens keliai – tvari, saugi, ekonomiška alternatyva sausumos keliams.
2021 metais pradėtas ir tęsiamas strateginis projektas yra esminis teigiamas pokytis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upėje. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis pagal 2014–2020 metų Europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programą „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. Vidaus vandens kelių direkcija plėtoja infrastruktūrą, stato baržas ir ruošiasi perimti dešimtadalį šalies krovininio transporto srauto.
Lietuvoje logistika vidaus vandens keliais dar tik žengia pirmus atsigavimo žingsnius. Europoje – tai plačiai išvystyta sritis. Ypač į ją atsigręžta prakalbus apie klimato kaitos padarinių mažinimą. Europa, ypatingai susirūpinusi dėl klimato kaitos poveikio gręžiasi į ekologiškesnį ir ekonomiškesnį krovinių gabenimą ir prioritetiniu čia įvardinamas vidaus vandens transportas. Krovinių gabenimas vidaus vandens keliais – ne tik ekonomiškiausias logistikos būdas, bet reikšmingas ir dėl savo poveikio aplinkai. Perkėlus krovinius į upes, mažinamas kelių apkrovimas, triukšmingumas bei sprendžiamos grūsčių problemos. Vandens transportas – strategiškai svarbi šalies transporto arterija ir alternatyva sausumos keliams, ekologiškiausias, praktiškai nulinio avaringumo, neriboto pralaidumo galimybių ir ekonomiškai naudingiausias.